Porad psychologicznych udziela
Pani Angelika Sobiecka- Bednarek
tel. 42 715 44 78 wew. 14
Poniedziałek: 9.30 – 13.00
Środa: 9.00 – 13.30,
Czwartek: 9.00 – 13.00,
Piątek: 9.00 – 13.00.
Zadania psychologa
Psycholog szkolny jest osobą biorącą aktywny udział w życiu szkoły. W szczególności do jego zadań należy:
- spotykanie się z pojedynczymi uczniami wymagającymi wsparcia,
- prowadzenie warsztatów psychoedukacyjnych mających na celu rozwój umiejętności radzenia sobie z nieprzyjemnymi emocjami, asertywności, integracji, kreatywności, a także wielu innych umiejętności społecznych będących narzędziem do radzenia sobie w trudnych sytuacjach,
- uczestnictwo w działaniach wychowawczo-profilaktycznych na terenie szkoły,
- pomaganie w trudnych sytuacjach i udzielanie wsparcia uczniowi, rodzicom i nauczycielom.
- Wsparcie uczniów i rodziców po powrocie dzieci do szkoły:
Działania skierowane do uczniów i rodziców, wynikające z długotrwałego okresu nauki zdalnej i potrzeb dzieci po powrocie do szkół:
- Rozpoznawanie indywidualnych potrzeb uczniów przez nauczycieli uczących oraz bieżące podejmowanie działań adekwatnych do zdiagnozowania potrzeb.
- Dostosowanie pracy wychowawcy klasowego do zauważonych potrzeb uczniów.
- Wzmocnienie działań integrujących zespół klasowy.
- Propozycja skorzystania z wykazu materiałów edukacyjnych, przygotowanego przez Ministerstwo Edukacji i Nauki, dostępnych na stronie ministerstwa. Zawiera on publikacje i poradniki również dla rodziców. Materiały te będą pomocne w pracy z dziećmi i młodzieżą po długotrwałym okresie nauki zdalnej.
- Specjalistyczne wsparcie psychologiczno – pedagogiczne poprzez:
- Możliwość skorzystania z konsultacji telefonicznych z psychologami Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Zgierzu, a w razie potrzeby spotkań indywidualnych, po uprzednim umówieniu się telefonicznie 42 718- 31-79
Jeżeli zauważyli Państwo, w czasie trwającej pandemii, niepokojące zmiany w zachowaniu swoich dzieci, m.in. takie jak:
- nasilenie trudnych emocji (smutku, lęku, złości),
- alienacja, utrudnione kontakty z rówieśnikami,
- nasilenie apatii, stanów obniżonego nastroju,
- znaczne obniżenie motywacji do uczenia się
- oraz innych zachowań, które wcześniej nie występowały
to zapraszamy do kontaktu i współpracy, w celu znalezienia rozwiązania zaistniałej sytuacji.