Porad pedagogicznych udziela:
Pani Katarzyna Kociszewska
tel. 42 715 44 78 wew. 14
Poniedziałek: 8.00 – 12.00,
Wtorek: 8.00 – 12.00,
Środa: 8.00 – 12.00,
Czwartek: 8.00 – 11.30 i 12.30 – 13.00,
Piątek: 8.00 – 12.00.
Zadania pedagoga szkolnego:
Pedagog szkolny to osoba, która ma na celu uzupełnianie, pogłębianie i rozszerzanie działalności dydaktyczno – wychowawczej prowadzonej w szkole w zakresie zajęć specjalistycznych. Pedagog szkolny współpracuje z nauczycielami, dyrekcją, rodzicami, instytucjami służącymi pomocą dziecku i rodzinie. Pedagog wspiera również ucznia i jego rodzinę.
Zadania pedagoga szkolnego to między innymi:
- Diagnozowanie środowiska uczniowskiego i rozpoznawanie indywidualnych potrzeb uczniów,
- Organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy psychologiczno – pedagogicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli,
- Podejmowanie i wspieranie działań wychowawczych i profilaktycznych,
- Wspieranie działań wychowawczych i opiekuńczych nauczycieli,
- Podejmowanie działań interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych.
- Działanie na rzecz zorganizowania opieki i pomocy materialnej uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji
- Wspieranie dziecka i rodzica
Działania skierowane do uczniów i rodziców, wynikające z długotrwałego okresu nauki zdalnej i potrzeb dzieci po powrocie do szkół:
- Rozpoznawanie indywidualnych potrzeb uczniów przez nauczycieli uczących oraz bieżące podejmowanie działań adekwatnych do zdiagnozowania potrzeb.
- Dostosowanie pracy wychowawcy klasowego do zauważonych potrzeb uczniów.
- Wzmocnienie działań integrujących zespół klasowy.
- Propozycja skorzystania z wykazu materiałów edukacyjnych, przygotowanego przez Ministerstwo Edukacji i Nauki, dostępnych na stronie ministerstwa. Zawiera on publikacje i poradniki również dla rodziców. Materiały te będą pomocne w pracy z dziećmi i młodzieżą po długotrwałym okresie nauki zdalnej.
- Specjalistyczne wsparcie psychologiczno – pedagogiczne.
- Możliwość skorzystania z konsultacji telefonicznych z psychologami Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Zgierzu, a w razie potrzeby spotkań indywidualnych, po uprzednim umówieniu się telefonicznie 42 718- 31-79
Jeżeli zauważyli Państwo, w czasie trwającej pandemii, niepokojące zmiany w zachowaniu swoich dzieci, m.in. takie jak:
- nasilenie trudnych emocji (smutku, lęku, złości),
- alienacja, utrudnione kontakty z rówieśnikami,
- nasilenie apatii, stanów obniżonego nastroju,
- znaczne obniżenie motywacji do uczenia się
- oraz innych zachowań, które wcześniej nie występowały
to zapraszamy do kontaktu i współpracy, w celu znalezienia rozwiązania zaistniałej sytuacji.